بلوک FAQ

تفاوت اسکیما از نوع FAQ با بلاک FAQ- Schema Pro در گوتنبرگ

افزونه Schema Pro در حال حاضر گزینه ای برای ایجاد اسکیمای سوالات متداول (FAQ) ارائه می دهد. علاوه بر آن بلوک FAQ را نیز در به روز رسانی نسخه ۲.۲.۰، برای ایجاد بخش سوالات متداول در داخل نوشته ها و برگه ها به ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس اضافه کرده است.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که با وجود اسکیمای سوالات متداول ( FAQ) چرا افزونه Schema Pro مجدد بلوک FAQ را نیز اضافه کرده است؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی تفاوت بین این دو مورد (یعنی اسکیما از نوع FAQ و بلوک FAQ گوتنبرگ) بپردازیم.

 

تفاوت بین اسکیمای سوالات متداول (FAQ) و بلوک FAQ-Schema Pro در گوتنبرگ:

 

اسکیمای سوالات متداول (FAQ)

 

در افزونه Schema Pro گزینه ای برای اضافه کردن و ایجاد اسکیمای FAQ(سوالات متداول) وجود دارد. این گزینه به شما کمک می کند که اسکیمای FAQ را به صفحاتی از سایت خود که در حال حاضر دارای بخش سوالات متداول هستند، اضافه کنید.

با این کار تنها کدهای اسکیما برای گوگل ایجاد می شود و دربخش front-end چیزی نمایش داده نمی شود. به عبارتی اسکیمای FAQ مورد نظرتان را به کدهای سایت اضافه می کند، تا در نتایج گوگل سوالات متداول شما قابلیت نمایش داشته باشند و سئوی سایت شما را بهبود بخشد.

اسکیمای FAQ نیز مانند سایر اسکیماهایی که توسط افزونه Schema Pro ایجاد کرده اید، کار می کند.

 

با استفاده از هر صفحه سازی می توانید بخش سوالات متداول را در داخل نوشته های خود ایجاد کنید و بعد به کمک این گزینه اسکیمای مربوطه را به آن صفحه اضافه کنید.

با این روش می توانید با صفحه ساز دلخواه خود و یا هر افزونه دیگری، به صورت خلاقانه نوشته های خود را ایجاد کنید و محدودیتی در طراحی بخش سوالات متداول در داخل نوشته ها ندارید. و می توانید سوالات متداولی که در حال حاضر در سایت خود به هر روشی ایجاد کرده اید را دست نخورده نگه دارید و صرفا اسکیمای FAQ را به بک اند سایت اضافه کنید.

این روش برای نوشته ها/ برگه هایی که از قبل در سایت خود ایجاد کرده اید کاربرد دارد.

 

نحوه ایجاد اسکیمای FAQ را می توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

 

بلوک FAQ – Schama Pro در گوتنبرگ

 

بلوک FAQ که اخیرا توسط افزونه Schema Pro اضافه شده، به شما امکان می دهد بخش سوالات متداول را در نوشته / برگه هایی که با ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس طراحی شده اند، اضافه کنید.

با یک ساختار آماده می توانید به راحتی پرسش ها و پاسخ های مورد نظر خود را به نوشته اضافه کرده و همزمان اسکیمای آن نیز ایجاد خواهد شد.

اسکیمای سوالات متداول

 

محتوایی که با این بلاک اضافه می کنید در بخش فرانت سایت نمایش داده می شود و می توانید آن را با گزینه های سفارشی سازی که برای این بلوک در اختیارتان قرارمی گیرد، به زیبایی طراحی کنید.

با استفاده از بلوک FAQ علاوه بر امکان ایجاد سوالات متداول با طراحی سفارشی و بسیار زیبا، اسکیمای FAQ نیز به صورت خودکار برای آن نوشته/ برگه ایجاد می شود .لذا برای افزودن اسکیما به کدهای سایت، نیازی به هیچ کاراضافی ندارید.

این روش برای برگه ها / نوشته هایی که با ویرایشگر گوتنبرگ ایجاد می کنید، کاربرد دارد.

نحوه استفاده از بلوک FAQ را می توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

 

توجه:

 

اگر از بلوک FAQ افزونه Schema Pro که در گوتنبرگ قرار دارد استفاده می کنید، و اسکیمای FAQ را به کمک آن فعال می کنید، نیازی نیست که مجدد اسکیمای FAQ را نیز برای آن صفحه تعریف کنید.

همانطور که توضیح داده شد، اسکیمای FAQ برای نوشته/ برگه هایی که از قبل توسط صفحه ساز ها و یا افزونه های دیگر طراحی کرده اید، به کار می رود.