اسکیمای FAQ

اضافه شدن بلوک FAQ توسط افزونه Schema Pro در ویرایشگر گوتنبرگ

در به روز رسانی اخیر (نسخه ۲.۲.۰)، افزونه Schema pro بلوک ویژه ای به ویرایشگر گوتنبرگ برای ایجاد اسکیمای FAQ (سوالات متداول) اضافه کرده است.

با استفاده از این بلوک می توانید به نوشته خود، یک بخش پرسش و پاسخ زیبا با گزینه های سفارشی سازی فراوانی را اضافه کنید.

سوالات متداول

 

با این کار اسکیمای FAQ نیز به صورت خودکار به برگه/ نوشته شما اضافه خواهد شد و به شما در نمایش بهتر در نتایج جستجو و در نتیجه بهبود سئو سایت تان کمک خواهد کرد.

 

چگونه بلوک FAQ (سوالات متداول) افزونه schema pro را به نوشته/ برگه خود اضافه کنیم؟

 

زمانی که افزونه schema pro را روی سایت خود نصب و فعال می کنید، این بلوک در ویرایشگر گوتنبرگ در لیست بلوک ها نمایش داده خواهد شد.

این بلوک ساختار والد/فرزندی دارد. در بخش والد سوالات متداول، می توانید به تعداد مورد نیاز خود بلوک فرزند ایجاد کنید. در واقع بلوک های فرزند همان پرسش و پاسخ هایی هستند که برای موضوع مورد نظر خود ایجاد می کنید و می توانید به آنها استایل و ساختار طراحی شده در بلوک والد را اختصاص دهید.

در ادامه مرحله به مرحله روش کار و ایجاد بلوک سوالات متداول (FAQ) را به شما توضیح خواهیم داد:

مرحله ۱ –  نوشته/ برگه خود را با ویرایشگر گوتنبرگ ویرایش کرده و روی دکمه افزودن بلوک جدید کلیک کنید.

مرحله ۲ – بلوک  FAQ- schema pro  را جستجو کرده و آن را انتخاب نمایید.

بلوک FAQ افزونه Schema Pro در گوتنبرگ

 

مرحله ۳ –  پرسش و پاسخ های خود را با زدن روی علامت + (افزودن FAQ – schema pro child) اضافه نمایید.

توجه داشته باشید که شما باید محتوای ساختگی و اصلی خود را در بلوک جایگزین متن های پیش فرض کنید در غیر این صورت ممکن است اسکیمای شما در ابزار تست اسکیما خطا نشان دهد.

بلوک FAQ - Schema Pro

 

مرحله ۴ – استایل و سبک سفارشی خود را با استفاده از المان والد FAQ پیکربندی کنید.

layout- faq block

 

تنظیمات کلی:

 

به کمک تب عمومی، نمایش کلی طرح سوالات متداول را انتخاب کنید که به صورت شبکه ای باشد یا آکاردئونی.

به کمک تب style، استایل و سبک نمایش پرسش و پاسخ ها را تنظیم کنید که شامل رنگبندی، حاشیه، آیکن و تایپوگرافی و … است.

به کمک تب Question و Answer نیز می توانید تنظیمات مربوط به رنگ و تایپوگرافی و چینش پرسش ها و پاسخ ها را انجام دهید.

 

چیدمان داخلی – آکاردئون یا شبکه ای:

 

این بلوک شامل دو طرح آماده با گزینه های سفارشی سازی مربوط به هر طرح می باشد.

این گزینه ها مناسب ترین طرحها برای بخشهای مختلف سوالات متداول هستند و مدیریت و پیکربندی آنها بسیار آسان است.

طرح آکاردئونی سوالات را به صورت عمودی و زیر هم قرار می دهد. می توانید هر سوال را جمع و یا باز کنید. انتخاب طرح آکاردئونی به شما کنترل های زیر را می دهد:

  • Collapse other items : جمع کردن سایر موارد. به عبارتی تنها پرسش ها را نشان دهد و یا اینکه پاسخ ها را هم به صورت باز نشان دهد.
  • Expand First Item : باز کردن اولین مورد. به عبارتی تنها پرسش اول را به صورت باز و همراه با پاسخ نشان دهد.
  • Enable Toggle: فعالسازی تغییر وضعیت. اگر آن را فعال کنید در هر لحظه تنها یک سوال باز خواهد شد و با باز شدن سوال دیگر، پاسخ قبلی بسته خواهد شد.
  • Icon – Expand, Collapse: انتخاب آیکونی که در زمان باز و بسته بودن سوالات، در کنار پرسش نمایش داده می شود.
  • Icon Alignment :  ترازبندی آیکن. در سمت راست نمایش داده شود یا چپ

Schema Pro گوتنبرگ - آکاردئون

 

انتخاب طرح شبکه ای به شما کنترل های زیر را می دهد:

  • Desktop/Tablet/Mobile Columns : تعداد ستون ها جهت نمایش در دسکتاپ، تبلت و موبایل
  • Left/Middle/Right Alignment : ترازبندی. چپ چین، راست چین و یا وسط چین

Schema Pro- شبکه ای

 

 

استایل یا سبک سوالات متداول

 

به کمک این گزینه ها، شما می توانید رنگ ها ، فاصله ها ، حاشیه ها ، ضخامت و غیره را برای هر عنصر در بلوک تنظیم کنید.

همچنین می توانید برای پرسش ها و پاسخ ها یک استایل متفاوت ایجاد کنید.

گوتنبرگ -Schema Pro

 

برای سفارشی سازی بلوک سوالات متداول (FAQ)، ابتدا باید بلوک والد را انتخاب کنید.

faq- Schema Pro

 

پشتیبانی از اسکیمای داخلی:

 

این بلوک، اسکیمای FAQ (سوالات متداول) را به صورت خودکار به برگه / نوشته اضافه می کند. لذا برای افزودن اسکیمای مربوطه نیاز به هیچ گونه اقدام اضافی نیست. پس از اضافه کردن بلوک سوالات متداول (FAQ)، می توانید از صفحه مربوطه تست اسکیما بگیرید و اسکیمای ایجاد شده توسط این بلوک را مشاهده کنید.

 

توجه: افزونه Schema Pro علاوه بر بلوک FAQ که به گوتنبرگ اضافه کرده است، اسکیمای FAQ را نیز به صورت جداگانه ارائه می دهد که عملکرد آن متفاوت از بلاک FAQ گوتنبرگ است.

تفاوت بین اسکیما از نوع FAQ (سوالات متداول) و بلوک  FAQ برای گوتنبرگ را می توانید در این مقاله از سایت اصلی و یا این مقاله در سایت آراز وب مطالعه نمایید.